I 2012 valgte regeringen at gå ind og regulere markedet for online pengespil i Danmark, da de havde svært ved at kontrollere udenlandske udbyders markedsføring i Danmark. Det gjorde at det ikke længere kun var Danske Spil som havde tilladelse til officielt at udbyde casino spil i Danmark.
Det gav muligheden for udenlandske såvel danske udbydere og investorer muligheden for at købe sig ind på det danske gambling marked, med en licens fra Spillemyndigheden – som skulle koste i omegnen af 250.000 danske kroner.
Det var der rigtig mange der valgte at gøre, og de største udbydere af casino, online poker og sportsvæddemål i verden var naturligvis først til at ansøge om licens – da man må antage at dette beløb ikke havde den store indflydelse i deres budget, og at de gerne ville lovligt ind på det danske marked.
Massiv stigning i bruttospilleindtægt siden 2012
I takt med at der er kommet rigtig mange nye spiludbydere, er der selvfølgelig også kommet flere spillere til – da udbyderne bruger millioner af kroner på markedsføring, for at lokke nye spillere til, og du har måske allerede lagt mærke til det, da der vises rigtig mange casino reklamer i TV.
Det har betydet en markant fremgang af indtægt fra online spil med penge involveret, og omsætningen har stort set været stigende hvert eneste kvartal siden spillemonopolet blev ophævet i 2012 – og således har første kvartal i 2015 vist en fremgang på ikke mindre end 20% sammenlignet med første kvartal i 2014. Dette er 10% højere end tidligere fremgang, pr. kvartal.
De tørre facts for online casino spil (sportsvæddemål og online poker er ikke inkluderet):
Bruttospilleindtægt for kasino spil i DK:
2012 – 870 millioner kroner
2013 – 990 millioner kroner
2014 – 1.075 millioner kroner
2015 – alt tyder på en markant fremgang, men halvårsrapporten er endnu ikke offentliggjort.
Kilde: https://spillemyndigheden.dk/nyheder/data-spilmarkedet-i-1-kvartal-2015
Hvilke online casinoer har størst succes?
Det kan man kun gisne om, da tallene for de enkelte casinoer ikke er offentliggjort på Spillemyndighedens hjemmeside.
Men at dømme udfra markedsføring og omtale på nettet, mm. Er der ingen tvivl om at online casinoer som Spilnu, Tivoli Casino, Maria Casino, og naturligvis Danske Spil – er nogle af dem som har haft mest succes ved at erhverve spillere til sig.
Dette skyldes ikke mindst en masse markedsføring som tidligere omtalt, men også nogle attraktive bonustilbud, som bruges til at lokke nye spillere til at prøve deres casino.
Hvis du ikke kender til disse online casinoer, så kommer der herunder en kort gennemgang af dem:
Spilnu Casino
Dansk online casino, som har valgt at fokusere på egne udviklede spilleautomater. Spilnu er grundlagt af en kendt dansk iværksætter, som tidligere har haft succes med mobilselskaber, og casinoet blev oprettet i 2011, og var det første til at få en femårig spillelicens (normalt gives der kun 1 års licens)
Spilnu fik rigtig hurtigt fat i det danske marked, og én af grundene til deres store succes, skyldes helt sikkert god markedsføring, hvor de har været utrolig dygtige til at gå efter det rette segment.
Endvidere har de en af markedets mest attraktive casino bonusser, som kun skal omsættes 5x, hvor der hos mange andre casinoer skal omsættes over 20x. Bonussen kan fåes ved brug af en unik bonuskode, som forskellige guide sider tilbyder – og du kan b.la. finde en Spilnu bonuskode her.
Spilnu har et stort udvalg af sjove og spændende spilleautomat spil, og der tilbydes jackpotspil i den mellemstore klasse, i størrelsesorden 100 til 500 tusinde kroner.
Tivoli Casino
Tivoli kender de fleste, da forlystelsesparken i København har eksisteret i mere end 100 år. Det er dog ikke alle som er klar over at Tivoli er blevet et af de førende online casinoer, siden spillereguleringen i 2012 – hvor de valgte at flytte deres erfaringer med live casino over på nettet.
Successen skyldes ligesom Spilnu, formentlig en solid markedsføring, men nok også at danskere generelt elsker brands som de kan relatere til, samt en masse minder og traditioner. Tivoli Casino er dog også rigtig dygtige til at komme med gode kampagne tilbud, hvor de typisk bruger højtider som Jul, Påske, Halloween, mm. Til at lave en flot grafisk stemning på deres hjemmeside, kombineret med nogle attraktive bonus/spille tilbud.
Vil du gerne vide mere om dette casino, så kan du læse en mere dybdegående anmeldelse af Tivoli Casino her.
Skriv et svar